---WARRIOR---
(+)-ataklar genelde seridir ve atağı yaparken hazır hale gelir.
-belirli lvl larda hatasız çalışan atakları bulunur. +55 lvldan sonra tüm ataklar hata vermeden çalışır. (scream skilindeki kilitleme hariç)
-ataklarında %li ler kesindir. addional denilen ataklar ise defansı önemsemeksizin(def. 1 trilyon bile olsa mesela) en az belirttiği kadar vurma.(Sözde!)
leg cutting haricinde düşmanı donduran skiller vardır (+60 tan sonra master skilleri olarak 62 de scream ve 80 de shock stun)
-Defans ve can yüksektir. O yzden warrior yatırmak her yiğidin harcı değildir. Yani spike( %600) bile vursanız def.+can fazlalığı birde pot basması sayesinde kurtulur ve seri seri size vurur ( biraz iteme biraz da player lığa bağlı - her warrior dayanıklı olmaz yanlış anlamayın)
-rezistanslar yüksektir. (40 tane defense ye verirseniz bütün rezistanslar 45 tir)
-yanınıza canavar çekebilme özelliği de bulunur. ( binding ile tek yaratık , provoke [45 tane defense ye verirseniz açılır] ile çevredeki yaratıkları yanınıza çekersiniz. +60 lvl için Forgotten temple'da provokerlar büyük önem taşır.))
MASTER OLUNCA : atak 200-250 civarında artış gösterir.
(-)
[ataklar aşırı büyü gücü(mana) yer. (+55 lvldan sonra en az 200) ( bu durumda alternatif olara hoodwing skili kullanılabilir [hoodwing 30 mana yer] tabi doom soldier gibi görevlerde hoodwink kullanmak rezilliktir. )
-çok mana yemesinden dolayı yüksek mana potu(potion (ilaç dozu)) almanız gerekir. ( +60 ta 1920lik ten şaşmayın) [sadece ronark land, border defense gibi yerlerde. Geri kalan yerlerde 960 lık mana pot yeter mesela exp kasarken]
--warrior kasmak her yiğidin harcı değildir!! priest heal ve buff tan, mage yavaşlatma ve teleport özelliğinden, rogue ise wolf ve sw vermesinden dolayı partiye kolaylıkla alınır. ancak warrior un partiye bu tarz katkıları yoktur. bu yüzden parti bulmanız zorlaşabilir.
-warrior un itemleri pahalıdır.
-bir assasin gibi bir anda %600 vuramazsınız. (60 lvl skili: %250 hatasız birde defanstan etkilenmeden 150 atak yapma --- ama seri [mesela]))
-swift yoktur.(10 sn de bir sprint bas dur)
-kendini asıl olarak +57 lvlda gösterir. (ama gerçek şu ki 70 lvl olmadan pek işe yaramıyor)
-mana yı çok yiyen skiller olduğundan mana ve can ihtiyacı dolunca sap gibi kalırsınız. (720 can ve 1920 mana pot bile yetmio ardreamda lvl:57 -- tabi full sword aura)
-skiller genelde pasiftir. Bir bakıma pasif olmasından dolayı yok defans bas yok rezistans bas derdinizin olmaması iyidir fakat buna karşılık rezistans ve defanslarınız daha az olur.
Sword dancing sekmiyor denilmiş ama sekiyor!!!!!!!!!!!!!! Bu da yeni bir bug ya da daha önceden kalma bir bug ya da skill açıklamasında bir yanlışlık olabilir.
---ROGUE---
(+)
-skiller bir anda çok fazla vurmanızı sağlar.
-skiller az mana yer.
-minor healing(iyileştirme 60 Hp),swift,light feet,görünmezlik,görünmeyeni görme,defansı 200,400 ve 80 lvl da 800 arttırma büyüleri,wolf ile atak arttırma gibi süper yetenekleri vardır.
-Eşyalar (hiç yoktan zırhlar) daha ucuzdur.
-72 lvlda assasin de ekranı 3 sn. liğine karartma yeteneği vardır.
-kombo vardır. light feet skili+silahınızın fast(hızlı) olmasından dolayı seri seri ataklar yaparsınız
-80 lvlda 3sn de olsa silahın kullanımını önleyen skill bulunur
-magic shield (lvl 62) :rezistansları arttıran güzel bir skill!!
-explore ye 60 skill point verince çıkan 800 defans basma özelliği
-illusion skili ile düşmanın atağıyla ilgili zarar verme. ( nasıl bişeydi aklımda değil ama düşmanın atağına bir şekilde zarar veriyor. Yani atak kalitesini düşürüyor.)
-blood drain ve wampirix touch gibi düşmanın Hp sini %5 ve %10 çeken 2 skill vardır. [özellikle boss tipi yaratıkları keserken çok işe yarar.]
(-)
-skiller geç dolar.yani bi süre sonra kaçarsınız. ( aslında 5 skill kullansak arada spike 3 sn fln fark ile gene dolar hatta spike dolana kadar bütün skilleri baştan aşağı saydırın spike dolunca yine aynısını yaparak bu açığı kapatın!)
-dex takı bulmak zordur.
-minor healing her basış 100 mp yer. (minor combo yapınca çok mana gerekir.)
-defans ve can daha azdır. rezistanslar yalnızca takıların sağladıklarıdır.
-zr vurursanız sizin için pek iyi olmaz.
-Spike, thrust etkili skillerdir ancak bazen sekip sizi bozguna uğratabilir.Bunun daha az olması için dodging rate özellikli takılardan takabilirsiniz.
MASTER OLUNCA OKÇU NUN %5 ATAK ARTAR. (öyle duydum.)
assasinde ise %20 fln artıyor.
---Rogue nin yan yeteneği : Archery yani okçuluk---
(+)
[Düşmanları ve yaratıkları uzaktan vurursunuz.Ve uzaktan vurduğunuz için mesela yaratık yanınıza gelene kadar canı önemli derecede azaldığı için yanınıza geldiğinde azcık vurur. ( yani azcık hp si kalmıştır. az bişey vurursunuz ölür sizede fazla yaşatmadığınız için çok vuramaz.) böylece can pot ihtiyacı biraz da olsa azalır.
-güçlü skilleriniz olacaktır. (80 lvl da %500 vuruş gibi)
-light feet skili+ stealt+72 de çıkan gezerek vurma skili ile büyük bir avantaj kazanabilirsiniz.
-3 lü ve 5 li ok sayesinde birden fazla hedefe odaklanıp zarar verebilirsiniz. (Uzaktan vurduğunuzda sağa sola savrulmaları veya hedefi bulamamaları gibi dezavantajları var.)
görüntünüz güzel olacaktır
-canavar çekmek gibi işlerde bulunabileceksiniz.
-kör eden skilliniz olacaktır. (75 lvl)
(-)
-atak diğer türlere göre ( mage den kastetmiyorum onun atağı skillerindedir. U dan bakınca gösterilen atak çok azdır ona aldanmayın.) daha azdır.
-master açarken daha az atak artar ( bir rivayete göre)
-genelde tercih edilmez ve arrow defanslı kalkanlar olduğundan ( kolayca düşer 40 arrow def. mesela) herkese çok vuramazsınız. zaten atak biraz az bide bu kalkanlar varken işiniz zor.
-assasin gibi %5, %10 can çekme skilleriniz olmayacak.
-bir yerde sabitlenmeniz gerekecek ( çoğu skillde)
---MAGICIAN--- (MAGE DE DENİYOR)
(+)
uzaktan birçok kişiye atak yaparsınız.
eşyalar ucuzdur.(çoğusu)
dondurma,yavaşlatma ve arka planda vurma yetenekleri vardır.
en büyük + sı : rezistanları(özellikle lightning ve glacier) az olanları kolayca yatırır.
-mage için ezik derler fakat biraz oyunculuğunuz olsun mage ile ortalığı yıkabilirsiniz.
(-)
-defans ve can azdır.
-skiller genelde eziktir. +50 den sonra skiller iyidir. (süpernova ii koyuyo aslında )
-büyü yapana kadar 2-3 sn. geçer.(özellikle alan skilleri örneğin : meteor fall,süpernova)
-can pot harcattırır bence ama daha fazla
-masterini bilmiyorum
---PRIEST---
(+)
-can pot derdi pek yoktur
-tamir derdinizde yoktur
-tek dert mana pottur.
-defanslar yeterlidir.
-savaşçı priest (bp) kurmayacaksanız. +1 chıtın shell bile dizilebilir.(görüntü olsun yeter hesabı)
-healer kolayca lvl atlar ve her partide yer bulma olasılığı yüksektir.
priest yatırmak her zaman kolay olmaz.Özellikle +60 hele hele 72 lvl bir priesti yatırmak zordur. ( 1500 den fazla buff , 350 ac , 1920 heal)
anca 3-4 adam dalarsa belki (gerçi zr vurunca heal sekio diolar ama ben nedense hiç sektiremedim o yöntemle).
geçen daldık 8 adam bi priesti yatıramadık. çoğumuz da +60 lvl dik adam da 60 lvl di priest olan
-crystal light gibi silah bile olmadan 385 vuran skiller bulunur. (sadece yaratıklarda)
-int. e verirseniz büyü gücü(mp,mana) yüksektir (örn: 45 lvlda 2300 fln)
-MASTER OLUNCA EN BÜYÜK AVANTAJI : atak diğer herkesten çok daha fazla artar (master+kitap+ +30 str bide +7 ms yada +7 hb gibi silahlarla atağınızı 1500 ün üstüne rahat çıkarırsınız)
-priest kitabı ve +30 str basma atağınızı yüksek tutar.
-potion yapıp satarak güçlü silahlar ve iyi eşyalar alabilirsiniz.
[60 lvl olup heal e 60 tane skill point verdiğinizde]
(-)
-ataklar azdır. ancak battle priest kurarsanız atak iyidir.))
-battle priest: atağı yüksek defansı düşük warrior da denebilir. ( aslında defans az o kdr atak daha ii)
-defans ve can azdır. [fakat bunu 1920 heal, malice, helis ve judgement gibi skillerle rakiplerinize unutturursunuz.]
-can pot ve tmr derdi de yine çıkar.
-hem iyi kıyafet hemde iyi silah kabiliyeti yoktur.